Kontakt borger.dk

Ring

Du kan ringe til borger.dk's kontaktcenter på telefon:

Telefonikon   70 10 18 81

Telefontider

Hverdage

Weekend og helligdage

Den 24. og 31. december
Ringer du fra udlandet, skal du bruge dette telefonnummer:

+45 70 25 18 81


Drejer din henvendelse sig om Digital Post, skal du bruge dette telefonnummer:

+45 33 98 00 33

Skriv til borger.dk's kontaktcenter

Kontaktcenteret kan hjælpe dig, hvis du er gået i stå på borger.dk eller er i tvivl om, hvor du skal henvende dig.

Hvis du har spørgsmål til en specifik sag, skal du kontakte den ansvarlige myndighed, ikke kontaktcenteret.

Skriv ikke personlige oplysninger som fx CPR-nummer eller helbredsoplysninger i kontaktformularen. 

Kontaktcenteret tilstræber at give dig et svar inden for et par dage.

Ofte stillede spørgsmål

Kontaktcentret kan hjælpe dig med:

  • at finde frem til, hvor du skal henvende dig, hvis du har spørgsmål til det offentlige
  • at finde information på borger.dk
  • at bruge selvbetjening på borger.dk

Borger.dk sagsbehandler ikke, og vores medarbejdere har ikke adgang til dine sager i det offentlige.


Hvis du har spørgsmål til en specifik sag, skal du kontakte den ansvarlige myndighed. Det kan fx være din kommune, Udbetaling Danmark eller Familieretshuset.

Du kan kontakte Udbetaling Danmark, hvis du har spørgsmål om:

  • familieydelser (børne- og ungeydelse, børnetilskud eller bidrag)
  • barselsdagpenge
  • boligstøtte
  • folkepension
  • beregning og udbetaling af førtidspension
  • det blå EU-sygesikringskort.

Nogle teleselskaber har højere takster for at ringe til 70-numre. Du kan finde information om særtjenestenumre i dine abonnementsbetingelser eller på teleselskabets hjemmeside.

Borgerhenvendelser sendt via borger.dk’s kontaktformular gemmes i 6 måneder. Det bruges til at lave statistik og til at forbedre borger.dk. 

Fortrolige personoplysninger, som fx CPR-numre slettes, inden henvendelsen besvares. 

Vi videresender så vidt muligt henvendelser, der er fejlsendt via kontaktformularen til borger.dk, til rette myndighed. 

  • Alle skriftlige henvendelser gemmes i 6 måneder og slettes herefter.
  • Alle skriftlige henvendelser, som borger.dk-supporten videresender til en anden myndighed journaliseres og gemmes. Eventuelle klager vil også blive journaliseret og gemt. 

Del din skærm

Når du har kontakt til borger.dk’s kontaktcenter, har du mulighed for at dele din skærm med medarbejderen. Så er det nemmere at få hjælp.