Giv en anden adgang til din Digital Post

Du kan selv give læseadgang eller læse- og skriveadgang til andre, fx en i din familie eller en nær ven. På den måde kan du få hjælp til at holde øje med din Digital Post på borger.dk, Digital Post-appen, e-Boks og på mit.dk.

Sådan gør du

  1. Log ind på Digital Post på borger.dk med dit MitID.
  2. Klik på "Menu" og vælg "Læse- og skriveadgang".
  3. Klik på "Giv andre adgang" for at oprette en læseadgang eller en læse- og skriveadgang.
  4. Udfyld fornavn, efternavn og CPR-nummer på den person, du ønsker at give adgang til. Du kan vælge en dato for, hvornår adgangen skal udløbe. Du kan også klikke på feltet "Adgangen skal aldrig udløbe".
  5. Afslut ved at klikke på ”Send”.
  6. Du modtager en besked i Digital Post, hvor der står, hvem du har givet adgang til.
  7. Den person, du har givet læseadgang eller læse- og skriveadgang til, får en besked i sin Digital Post om, at vedkommende har fået adgang til din post.

Hvis du ikke har et MitID, skal du henvende dig til kommunen. Husk at bestille tid i borgerservice.

Kontakt