Giv en anden adgang til din Digital Post
Du kan selv give læseadgang eller læse- og skriveadgang til andre, fx en i din familie eller en nær ven. På den måde kan du få hjælp til at holde øje med din Digital Post på borger.dk, Digital Post-appen, e-Boks og på mit.dk.
Sådan gør du
- Log ind på Digital Post på borger.dk med dit MitID.
- Klik på "Menu" og vælg "Læse- og skriveadgang".
- Klik på "Giv andre adgang" for at oprette en læseadgang eller en læse- og skriveadgang.
- Udfyld fornavn, efternavn og CPR-nummer på den person, du ønsker at give adgang til. Du kan vælge en dato for, hvornår adgangen skal udløbe. Du kan også klikke på feltet "Adgangen skal aldrig udløbe".
- Afslut ved at klikke på ”Send”.
- Du modtager en besked i Digital Post, hvor der står, hvem du har givet adgang til.
- Den person, du har givet læseadgang eller læse- og skriveadgang til, får en besked i sin Digital Post om, at vedkommende har fået adgang til din post.
Hvis du ikke har et MitID, skal du henvende dig til kommunen. Husk at bestille tid i borgerservice.