I både Digital Post-appen og i Digital Post på borger.dk kan du:
- læse Digital Post
- videresende Digital Post
- skrive ny Digital Post
- organisere Digital Post i mapper
- besvare Digital Post
Det er ikke al Digital Post fra det offentlige, som kan besvares. I nogle tilfælde er du nødt til at rette henvendelse ved at skrive en ny besked i stedet.
Hvis det er muligt at besvare en besked direkte, vil knappen ’Besvar’ fremgå, når du har åbnet beskeden.
Indstillinger i Digital Post-appen
I appen kan du modtage push-notifikationer, så du får besked om ny post. Du sætter notifikationer op i appen ved at gå i ’Indstillinger’, som findes i menuen.
Indstillinger i Digital Post på borger.dk
I Digital Post på borger.dk har du mulighed for at ændre flere indstillinger, end du kan i appen. Det gælder fx:
- besked om ny post på SMS eller e-mail
- NemSMS-servicebeskeder
- læseadgange til din eller andres post
- videresend post til Digital Post-modtagere
- se og fjerne enheder, hvor du har installeret Digital Post-appen.
Det kræver log-in med MitID at komme på Digital Post på borger.dk.
Post fra private virksomheder
Du kan ikke modtage Digital Post fra virksomheder, som fx banker og forsikringsselskaber i Digital Post-appen. Hvis du vil læse Digital Post fra virksomheder, skal du benytte e-Boks eller mit.dk. Her kan du både læse offentlig Digital Post og få post fra virksomheder som fx banker og forsikringsselskaber, der har indgået en privat aftale med selskaberne bag platformene. Det er selskabet e-Boks A/S, der står bag e-Boks, og Netcompany A/S er selskabet bag mit.dk.