Her kan du bede om genoptagelse af en sag, hvis den allerede er afgjort af et ankenævn, Landsskatteretten eller Skatteankestyrelsen.
Hvad er genoptagelse?
Din sag skal allerede være afgjort af Landsskatteretten, et ankenævn eller
Skatteankestyrelsen. Hvis du anmoder om genoptagelse, vil Landsskatteretten, et
ankenævn eller Skatteankestyrelsen vurdere, om sagen skal behandles igen.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for genoptagelse, at din anmodning
indeholder nye oplysninger, som kunne have medført et væsentligt ændret
resultat, hvis de havde foreligget tidligere.
Vil du have genoptaget en afgørelse fra Skattestyrelsen,
Vurderingsstyrelsen, Gældsstyrelsen, Motorstyrelsen eller Toldstyrelsen, skal du
kontakte den myndighed, der har truffet afgørelsen. Er du i tvivl om, hvilken
myndighed du skal henvende dig til, er du velkommen til at kontakte
Skatteankestyrelsen, inden du beder om genoptagelse.
Hav følgende parat
- Skatteankestyrelsens sagsnummer på den sag, du anmoder om genoptagelse af
- Din begrundede anmodning om genoptagelse
- Evt. yderligere dokumenter, der underbygger din anmodning om genoptagelse
Har du tekniske spørgsmål eller brug for hjælp til selve formularen, er du
velkommen til at kontakte os på sanst-support@sanst.dk. Vær opmærksom på, at du
ikke må anvende denne mail til at indsende sager eller fortrolige oplysninger.
Klagegebyr
I de fleste tilfælde opkræver vi et klagegebyr for at behandle din klage.
Klagegebyret skal betales samtidig med indsendelsen af klagen.
Klagen bortfalder, hvis ikke klagegebyret bliver betalt samtidig med
indsendelsen af klagen.
Du kan betale
klagegebyret med betalingskort eller MobilePay.
Er du professionel partsrepræsentant, kan du udskyde betalingen af
klagegebyret.